موسسه پژوهشگران علوم نوین لنجان

۱۸ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

خورشید آخرین غروب خزان پشت کوه رفت، امشب شب تولد نوروز دیگری‌ست

فرشی ز برف بر سر راهش گشوده اند؛‌ چون نوعروس کرده به بَر جامه سپید

اعضای موسسه پژوهشگران علوم نوین لنجان در طولانی ترین شب سال بهترین ها را برای همه از خدای یلدا خواستارند.

«یلدا مبارک»

۰ نظر ۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۸:۵۵
روابط عمومی موسسه

جایزه‌ مقاله برتر انجمن برق و انرژی (PES) موسسه IEEE در سال 2014 به دکتر محمود فتوحی فیروزآباد، استاد مهندسی برق و رییس دانشگاه صنعتی شریف و همکارانش اعطا شد.

جایزه IEEE/PES PSO Transactions Prize Paper یک بار در سال و تنها به یکی از مقالات چاپ شده در مجلات تحت پوشش PES تعلق می‌گیرد.

در سال 2014 افتخار دریافت این جایزه نصیب مقاله‌ ای شد که حاصل کار پژوهشی استاد محمود فتوحی فیروزآباد - رییس دانشگاه صنعتی شریف - و همکاران وی فرخ امینی فر و امیر صفدریان است.

۰ نظر ۲۸ آذر ۹۳ ، ۲۲:۲۲
روابط عمومی موسسه

پاورپوینت چهارمین نشست علمی موسسه پژوهشگران علوم نوین لنجان که روز چهارشنبه (1393/9/19) با ارائه‌ی بسیار خوب مهندس مهدی امینی برگزار شد در وبلاگ قرار گرفت.

با تشکر از مهندس امینی که اجازه‌ی انتشار این فایل را به موسسه دادند.

«برای دانلود فایل به ادامه‌ی مطلب بروید»

۲ نظر ۲۸ آذر ۹۳ ، ۲۲:۱۱
روابط عمومی موسسه

ظاهرا کاوشگر «کنجکاوی» ناسا مدارکی از وجود حیات روی سیاره‌ی سرخ (مریخ) یافته است. یکی از ابزارهای این کاوشگر که در سال 2012 بر سطح مریخ فرود آمد زنجیره‌هایی از متان بر سطح این سیاره کشف کرده که بوسیله‌ی تئوری‌های زمین‌شناسی قابل توجیه نیست.

در کنفرانس خبری که روز سه‌شنبه 16 دسامبر (25 آذر) در نشست سالانه انجمن ژئوفیزیک آمریکا برگزار شد، محققان ناسا از کشف نشانه‌هایی از گاز متان در سیاره سرخ خبر دادند.

دانشمندان در حال حاضر نمی‌توانند با اطمینان در خصوص علت وجود این زنجیره‌ها اظهار نظر کنند اما این احتمال وجود دارد که زنجیره‌های مذکور با میکروارگانیسم‌های بسیار کوچک و زنده شبیه به باکتری در ارتباط باشند. اگر این گاز که ارتباط آن با حیات شناخته شده است در واقع از ارگانیسم‌های میکروبی بر سطح مریخ ساطع شده باشد با یکی از بزرگترین کشفیات تاریخ بشریت مواجه هستیم.

۰ نظر ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۷:۴۸
روابط عمومی موسسه

چهارمین نشست علمی-با موضوع آشنایی با PLC و کاربرد آن در صنعت - با حضور پرشور شرکت کننده ها و با ارائه خوب آقای امینی برگزار شد.

خلاصه جلسه و فایل ها در پست های بعدی ارائه خواهند شد.

گزارش کامل در ادامه مطلب

(برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن ها کلیک کنید)

۰ نظر ۲۴ آذر ۹۳ ، ۲۳:۱۸
حمید رضا رمضانی

مجموعه‌ی Kuka Robotics گام مهمی را در علم رباتیک برداشت و رباتی را آماده کرد که قادر به انجام بازی پینگ‌پنگ با بازیکن حرفه‌ای این رشته، تیمو بول، شد. متاسفانه این بازی فقط در سطح تبلیغاتی انجام شد و ربات فوق از تمامی قابلیت‌های خود برخوردار نبود. در حالیکه اکنون یک مجموعه‌ی ژاپنی با نام Omron ربات جدیدی را با قابلیت بازی پینگ‌پنگ ایجاد کرده‌اند که بدون شک قادر به غلبه بر یک رقیب نیمه حرفه‌ای انسانی است و همچنین می‌تواند مسابقات طولانی مدتی را با بازیکن‌های انسانی برگزار کند.

۰ نظر ۲۲ آذر ۹۳ ، ۱۵:۲۴
روابط عمومی موسسه

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری پژوهشگران دانشگاه هاروارد و ام‌آی‌تی موفق به ساخت ارزان قطعات الکتریکی زیست‌تخریب پذیر و زیست سازگار سبک با قابلیت کاربرد در بدن انسان شدند.

امروزه کاربرد قطعات الکترونیکی در زندگی روزمره‌ی انسان بسیار گسترده شده است. از مهم‌ترین کاربردهای چنین قطعاتی استفاده در زمینه‌ی سلامت انسان و به طور کلی حوزه‌ی پزشکی است. ساخت مواد قابل کاشت در بدن، پانسمان‌های هوشمند و حتی حسگرهای مورد استفاده در صنایع غذایی نمونه‌هایی از قابلیت‌های این قطعات است. با این حال عمده‌ترین محدودیت‌های موجود در این زمینه، انعطاف پذیری کم مدارها و قطعات الکترونیک و ایجاد واکنش‌های ناخواسته در بدن موجودات است.

سید علیرضا حسنی نجف آبادی، دکترای شیمی کاربردی از دانشگاه امیرکبیر، پژوهشگر دانشگاه هاروارد و محقق طرح اظهار کرد: هدف از طرح حاضر، ایجاد بستری مناسب برای ساخت قطعات الکترونیکی به شکل زیست سازگار و زیست تخریب پذیر و با هزینه‌ی کم بوده است. قطعات ساخته شده علاوه بر تأمین ویژگی‌های مدنظر، کم حجم و سبک بوده و در نتیجه امکان استفاده از آن توسط بیمار به راحتی وجود دارد.

۰ نظر ۲۲ آذر ۹۳ ، ۱۴:۴۲
روابط عمومی موسسه

محققان با استفاده از یکی از قدرتمندترین پرتوهای لیزر جهان، ذرات زیراتمی را به بالاترین سطح انرژی شتاب‌ دهی کرد‌ند.این بالاترین سطح انرژی است که تاکنون در جهان توسط یک شتاب‌ دهنده فشرده تولید شده است.

دانشمندان «آزمایشگاه ملی لارنس برکلی» متعلق به وزارت انرژی آمریکا، از نوعی لیزر ویژه و پلاسما برای شتاب‌دهی ذرات استفاده کردند. این سامانه که «شتاب‌دهنده لیزر-پلاسما» نامیده می‌شود، گروهی جدید از شتاب‌دهنده‌های ذرات رومیزی است که به گفته فیزیکدان‌ها، می‌تواند جایگزین شتاب‌دهنده‌های سنتی بزرگ شود.

۰ نظر ۲۱ آذر ۹۳ ، ۲۰:۳۶
روابط عمومی موسسه

فناوری جدید محققان دانشگاه بریستول از امواج فراصوت فرافکنی‌شده برای خلق مستقیم اشکال سه‌بعدی و شناوری استفاده می‌کند که می‌توان آن‌ها را در هوا دید و لمس کرد.

محققان از مجموعه‌ای از مبدل‌های فراصوت برای ایجاد و متمرکزکردن الگوهای ترکیبی فراصوت با هدف شکل‌دادن هوایی استفاده کردند که این فراصوت بر روی آن هدایت شده بود.

۰ نظر ۲۰ آذر ۹۳ ، ۰۹:۱۳
روابط عمومی موسسه

چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های علمی موسسه پژوهشگران علوم نوین لنجان روز چهارشنبه نوزدهم آذر ماه ساعت 16 در محل پژوهشسرای دانش آموزی زرین شهر، واقع در خیابان دکتر شریعتی جنب اداره بهداشت و درمان برگزار خواهد شد.

موضوع جلسه:

1- آشنایی با PLC و کاربرد آن در صنعت. ارائه دهنده: آقای مهدی امینی

به شرکت کنندگان در این جلسات گواهی حضور ارئه خواهد شد.

۰ نظر ۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۸:۵۵
روابط عمومی موسسه

مشخصات فردی:
مهدی امینی سده

تاریخ تولد:1358

پست الکترونیک:mehdi.aminisedeh@gmail.com

تحصیلات:

کارشناسی برق-الکترونیک دانشگاه آزاد نجف آباد

دانشجوی کارشناسی ارشد برق-مدیریت انرژی صنعتی امیرکبیرتهران

سوابق کاری

کارمند دفترفنی برق و ابزار دقیق شرکت درریز در پارس جنوبی عسلویه یک سال
بازرس برق جرثقیلهای سقفی واحدهای 51و52 وفولادسازی مجتمع فنی فولاد مبارکه شرکت فنی مهندسی برق آرا یک سال و5ماه
کارمند سازمان آموزش فنی وحرفه ای بعنوان مربی الکترونیک وابزاردقیق 8 سال
تدریس دروس الکترونیک،میکروکنترولر،تعمیرتلفن همراه،طراحی تابلوهای روان،PLC
آموزش نرم افزارهای matlab,labview,wincc درآموزشگاه های آزاد سطح شهرستان و مرکز فنی و حرفه ای زرین شهر
جوایز و نشان ها:
مقام اول کشورمسابقات علمی هنرستان ها در رشته الکترونیک
۰ نظر ۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۸:۵۰
روابط عمومی موسسه

محققان یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت دست مصنوعی الکترونیکی با هزینه‌ای معادل یک چهارم نمونه خارجی شدند.

دکتر کاویان پرورش بلدی از مخترعان دست مصنوعی الکترونیکی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا اظهار داشت: دستگاه مصنوعی از دو عدد حسگر حرکتی، مدار الکترونیکی، بخش‌های مکانیکی و باتری‌های قابل شارژ تشکیل شده است. پس از نصب دست مصنوعی، حسگرهای تعبیه شده حرکات عضله بالای دست را به فرمان‌های الکترونیکی تبدیل و به بخش مکانیکی که حکم انگشتان دست را دارد منتقل می‌کنند. در نتیجه بخش مکانیکی که در حکم سه انگشت است، باز و بسته شده و فرد معلول می‌تواند اشیاء مختلف را گرفته و حتی به راحتی بنویسد.

۰ نظر ۱۶ آذر ۹۳ ، ۱۵:۱۲
روابط عمومی موسسه

محققان کانادایی گام تازه‌ای بسمت تولید ارزان و آسان سلول‌های خورشیدی برداشته‌اند که شامل اسپری کردن سلول‌های خورشیدی بر روی سطوح انعطاف‌پذیر است.

محققان دانشگاه تورنتو روش جدیدی برای تولید سلول‌های خورشیدی اسپری‌شونده ابداع کرده‌اند؛ در روش موسوم به SprayLD، مایع حساس به نور موسوم به نقاط کوانتومی کلوئیدی (CQDs) بصورت مستقیم بر روی سطوح انعطاف‌پذیر مانند فیلم یا پلاستیک اسپری می‌شود.

این نقاط کوانتومی کلوئیدی حساس به نور که بر روی فیلم‌های انعطاف‌پذیر چاپ می‌شوند، برای پوشش دادن سطوح مختلف از جمله بال هواپیما کاربرد دارند.

۰ نظر ۱۶ آذر ۹۳ ، ۱۵:۰۰
روابط عمومی موسسه

ماهواره مخابراتی GSAT-16 هند امروز (یکشنبه) توسط موشک آریان 5 از مرکز فضایی گویان فرانسه به فضا پرتاب شد.

دو تلاش قبلی برای پرتاب موشک آریان 5 حامل ماهواره مخابراتی هند و ماهواره آمریکا در روزهای جمعه و شنبه بدلیل شرایط نامناسب جوی لغو شد؛ این پرتاب سرانجام روز یکشنبه هفتم دسامبر (16 آذر) از مرکز فضایی گویان فرانسه در نزدیکی شهر کورو در آمریکای جنوبی انجام شد.

ماهواره GSAT-16 با هدف افزایش ظرفیت فضایی هند و تقویت خدمات ارتباطی- مخابراتی راهی فضا شد و در مدار GTO قرار گرفت.

۰ نظر ۱۶ آذر ۹۳ ، ۱۴:۵۲
روابط عمومی موسسه

روز جمعه ۱۴ آذر یکی از روزهای تاریخی ناسا بود. فضاپیمای اوریون نخستین پرتاب آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد و پس از دو بار چرخیدن به دور زمین فرود بی نقصی در اقیانوس آرام انجام داد.

ناسا که در روز پنجشنبه بنا به دلایل مختلف یعنی حضور قایق ناشناس در محل پرتاب، وزش شدید باد و نشت سوخت از شیرهای راکت نتوانست فضاپیمای اوریون را بر اساس برنامه‌ریزی های از پیش تعیین شده به فضا پرتاب کند ساعاتی پیش نسل سوم سیستمهای سرنشین‌دار فضایی خود را با موفقیت راهی گردشی ۴ساعت و ۲۴ دقیقه‌ای به دور زمین کرد.

۰ نظر ۱۶ آذر ۹۳ ، ۱۴:۳۸
روابط عمومی موسسه