موسسه پژوهشگران علوم نوین لنجان

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

شاید مقاله‌ی زیر را در سایت‌های مختلفی دیده باشید و شاید بدانید که نویسنده‌ی آن آقای محمّد عطاری (مدیرعامل موسسه) هستند. اما لازم دیدیم آن را در پایگاه اینترنتی موسسه منتشر کنیم. به امید آن که مفید واقع شود.

تعریف ربات

با اینکه علم رباتیک علمی جدید است، اما سابقه ای قدیمی و طولانی دارد و کلمه روبوت از سالها پیش مطرح و استفاده شده است. در قرن هفدهم ماشینهایی به صورت عروسکهای کوکی وجود داشته که قادر به حرکت وانجام عملیات مختلف بوده اند. در قرن نوزدهم رباتهای نوازنده مطرح شدند. این رباتها علی رغم عدم استفاده از کامپیوتر در آنها، قادر به برنامه ریزی و نواختن نتهای مختلف و متنوع بوده اند. «لئوناردو داوینچی» نیز در سال 1900، طرحهایی از رباتهای آدم نما در کتابهای خود رسم کرده است که امروزه از روی آنها رباتهایی را ساخته اند. اما آن چیزی که ربات را مشهور کرد نمایشنامه ای بود که در سال 1920 در پاریس به روی صحنه رفت و از کلمه «روبوت» برای موجودات سخت کوش استفاده شد.

۰ نظر ۲۳ تیر ۹۳ ، ۰۹:۱۹
روابط عمومی موسسه

قرن فعلی را پیشاپیش قرن تکنولوژی مبتنی بر نور نامیده بودند. این اثرگذاری بخصوص با حضور لیزر قدرت پیدا کرد. در تکنولوژی امروزی رد پای نور و بخصوص نور لیزر را بسیار شاهد هستیم. در صنعت مخابرات نور نقش بسیار مهمی را بازی می کند. صنایعی که بیشترین سهم را از لیزر داشته اند می تواند به ترتیب زیر ذکر شود: مخابرات، ذخیره سازی اطلاعات مثل CD ها، پردازش مواد مثل برش لیزری و جوشکاری و امثال آن، پزشکی در تمام زمینه ها، ساخت ابزار، ثبت تصویر، احساسگرها، لیزر در نمایشهای لیزری، بارکُد، اندازه گیری و کنترل. البته غیر از صنعت لیزر در پیشبرد علوم نیز نقش مهمی داشته است و به عنوان ابزاری قوی برای مطالعات علمی در رشته های مختلف مثل شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی و اسپکتروسکوپی و غیره بکار می رود.

manshur

۰ نظر ۱۶ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۵
روابط عمومی موسسه
سومین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن به ابتکار پژوهشکده لیزر و اپتیک و با همکاری دانشگاه تربیت مدرس تهران ، 12و13 شهریور ماه 1393 در محل دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار خواهد شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.
laser apps conf poster
۰ نظر ۰۹ تیر ۹۳ ، ۱۶:۱۶
روابط عمومی موسسه

دومین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک 15-17 اکتبر 2014 برابر با 23-25 مهر 1393 در دانشگاه خواجه نصیرالدین توسی برگزار خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

ICROM2014LOGO

۰ نظر ۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۸:۲۱
روابط عمومی موسسه

پنجمین دوره مسابقات کشوری خانه کارگر تبریز 27-28 شهریور 1393 در لیگ‌های تعقیب خط ساده، تعقیب خط ویژه و تعقیب خط نوین(رالی سرعت) برگزار می‌گردد.

whrobocup

سایت مسابقات

۰ نظر ۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۸:۰۲

سومین دوره مسابقات رباتیک شریف کاپ 2-4 مهر ماه 1393 برگزار می‌گردد.

در این دوره کارگاه‌های آموزشی تعقیب خط، بینایی ماشین و برنامه نویسی اندروید نیز در روزهای 15، 16 و 17 مرداد سال 1393 در محل دانشگاه شریف برگزار می شود.

۰ نظر ۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۷:۰۴

ramazan start

رمضان ماه مناجات ودعا
رمضان پر بود از شور و صفا
ماه خالص شدن از کبر و ریا
رمضان ماه رسیدن به خدا

موسسه پژوهشگران علوم نوین لنجان حلول ماه مبارک رمضان، ماه نژول قرآن را به جامعه‌ی پژوهشگران ایران و تلاشگران عرصه‌ی علم و فناوری تبریک می‌گوید.

در این ماه عزیز ما را از دعای خیرتان بی نصیب  نگذارید.

time to recharge

۰ نظر ۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۶:۱۴

shuttle

۱۹ سال پیش در چنین روزی فضاپیمای معروف آتلانتیس در یک ماموریت فضایی با برقراری اتصال به ایستگاه  فضایی  میر دو فضانورد جدید را وارد ایستگاه فضایی و سه فضانورد آن را به سلامت به زمین بازگرداند. این ماموریت یکی از برنامه‌های مشترک سازمانی فضایی آمریکا و روسیه بود.

۰ نظر ۰۸ تیر ۹۳ ، ۰۸:۲۰
روابط عمومی موسسه

نخستین گرهمایی انجمن‌های علمی شهرستان لنجان برگزار شد

در این گردهمایی که با همت موسسه پژوهشگران علوم نوین لنجان (LiT) در تاریخ 1393/3/29 در محل فرهنگسرای شهرداری زرین شهر برگزار شد انجمن‌های علمی شهرستان به بیان مشکلات موانع موجود و ارائه‌ی راه حل برای رفع آن‌ها در حضور اعضای شورای اسلامی زرین شهر پرداختند.

۰ نظر ۰۶ تیر ۹۳ ، ۱۶:۱۳